loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse
NYGAMMEL: Ny kjede, men med gjenbrukt navn og kjent logo.

Kulør-navnet er tilbake på ny kjede

Georg Mathisen / 2017-01-18 18:30:00

Malorama henter tilbake Kulør-navnet og bruker det på den nye faghandelskjeden sin.

Rett før jul gikk Malorama ut med planene om å starte en ny faghandelskjede med mer lokal tilpasning i butikkene og mindre uniformering.

Gjenbruk

Nå er det nygamle navnet klart:

– I prosessen med å finne navn, kom det tidlig signaler fra involverte butikker og leverandører om at Kulør burde være et aktuelt navn. Vi har derfor valgt å gjenbruke navnet, sier konsernsjef Nils Sund.

– Det lå mye godt arbeid bak Kulør-navnet da det ble lansert sist. Malorama ser derfor bare positive sider ved å gjenbruke dette navnet, men presiserer at det er et nytt kjedekonsept og ikke den gamle kjeden som gjenoppstår, sier Sund.

Ikke noe profileringskrav

Kjeden skal være et tilbud til kunder som vil ha Farveringen som grossist og logistikkpartner. – Dette er kjeden for medlemmer som ønsker å drive faghandelsbutikk med sterk lokal forankring og lokalt kremmerskap, melder konsernet.

Medlemmene får ikke noe krav om kjedeprofilering. – Men logoen er designet slik at den passer sammen med lokale butikknavn, for dem som skulle ønske å profilere Kulør, sier kjedeleder Jonhild Bjerkli.

Kjeden holder informasjonsmøte om konseptet på Kløfta 9. februar.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse
annonse