loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse
Braksuksess: Det ble en skikkelig braksuksess når Mal Proff på tidlighøsten besøkte alle sine butikker med Mal Proff Tour. Over 2.000 kunder fikk gode opplevelser landet rundt. (Foto: Mal Proff)

Mal Proff Tour– en knallopplevelse!

Jørn Wad / 2019-10-02 09:51:40

-Vi var slitne, men lykkelige etter 3 uker på veien med Mal Proff Tour. Det ble 3 skikkelig intense uker, men vi har jo høstet erfaringer en gang før, så det gikk bra. Og mange ble nok inspirert av at salgsdirektøren var med oss hele veien.

Markedssjef Mal Proff, Jan Erik Foss, sier til maleren at de er nesten litt overveldet over den positive mottagelsen de fikk hos kundene, til tross for at været ikke akkurat viste seg fra sin beste side denne gangen:

Uflaks med været?

-Det var flere steder det man på godt norsk kan kalle «drittvær», altså?

-Ja, det er nok ikke mange andre betegnelser som passer. Så vi tenkte jo vårt da vi så værmeldingene, men malerne er ikke dem som lar seg skremme: De møtte opp i hopetall, og faktisk skulle det vise seg at over 2.000 kunder var innom oss på de forskjellige arrangementene, og det må vel nesten kunne kalles unikt, sier en fornøyd markedssjef.

-Hvorfor valgte salgsdirektør Terje Langmoe å være med på absolutt alle arrangementene?

-Ikke bare det: Han hadde leid en egen bobil, og var med fra begynnelse til slutt, og det var jo noen skikkelige maraton-dager: Fra halv seks om morgenen til 20-21 tida om kvelden. Han var med fordi han og vi ville benytte anledningen til å komme tettere på kundene våre, og han ville også gjerne lytte til tilbakemeldinger fra dem. Jeg har et inntrykk av at folk virkelig satte pris på denne muligheten, for de brukte den flittig, smiler Foss.

Intenst

-Du nevnte at det ble intense uker, hvorfor det?

-Det er klart at når man skal besøke 12 forskjellige lokasjoner i løpet av disse tre ukene, må man ha full kontroll på alt som skal skje. Det hadde vi riktig nok: Alt var tegnet ut på forhånd, og lesset etter først av – sist på – prinsippet. Det betydde at vi la inn teltene sist– siden de skulle først opp. Faktisk greide vi å pakke ut på under en time, og nedriggingen gikk enda litt fortere. Vi var jo mange som kunne bidra, og jeg tror at også leverandørene satte pris på denne måten å gjøre ting på.

-Når man ser bilder fra arrangementene, blir det litt sånn «sjefen i bransjen er på tur». Var det hensikten?

-Det er jo mulig at det ble slik, humrer han fornøyd. Men legger til at hensikten med turen er å møte kundene, og å stå sammen med leverandørene for å fronte de produktene som malermestrene har mest behov ofr i hverdagen, samt å minne folk om hvilken bredde og dybde man har i sortimentet.

Tromsø

-Det ble oppstart i nord?

-Ja, vi startet i Tromsø og endte opp i Oslo etter å ha vært på veien i 3 uker. Da hadde vi besøkt alle butikkene våre: Tromsø, Bodø, Trondheim, Ålesund, Bergen, Stavanger, Kristiansand, Tønsberg,

Drammen, Hamar, Fredrikstad og Oslo. I byene Trondheim, Kristiansand og Oslo ble besøket avsluttet med fest og utsolgte plasser.

-Dere hadde til og med underholdning?

-Ja, og ikke hvilken som helst underholdning heller: Trønderbataljon spilte i Trondheim og i Oslo og Kristiansand kom komiker Hans Morten Hansen med sitt stand-up show. Alle steder ble det servert mat og drikke.

-Dere var bredt representert med leverandører denne gangen?

-Dette er vi spesielt glade for, for vi var hele 21 leverandører som var med hele touren med hver sin stand. Dette gav både dem, kunder og oss et ekstra «løft» i arrangementene som jeg tror alle satte pris på. Og at folk trives, kan kanskje best illustreres med grillmaten: Vi grillet faktisk over 2500 hamburgere og over 700 pølser i løpet av Road Showet. Det sier nok sitt om at de vel 2000 fremmøtte koste seg og fikk en god opplevelse i hverdagen, tror markedssjef Jan Erik Foss i Mal Proff.


Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode