loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse
MEST PRIVAT: Det aller meste av salget fra Gjøco går til privatmarkedet.

Nye rekorder for Gjøco i 2016

Georg Mathisen / 2017-01-15 18:28:41

Gjøco hadde rekordstor omsetning og rekordresultat i 2016.

En kvart milliard i omsetning og pent overskudd.

– Vi oppnår vi et tosifret millionbeløp på bunnlinjen. Ti millioner i overskudd er faktisk et rekordresultat for oss, fastslår daglig leder Rolf Tage Gjøen overfor avisen Tidens Krav.

Til topps i test

Fabrikken i Torvikbukt på Nordmøre har 60 ansatte. Det tallet har økt det siste året; blant annet er flere selgere på plass.

I fjor gikk Gjøco til topps i malingstesten fra svenske Folksam. – Vi arbeider kontinuerlig med produktutvikling i nært samarbeid med råvareleverandørene våre, sier Gjøen til avisen.

Mål: 20 prosent andel

Nå driver Gjøco på 4000 kvadratmeter, etter å ha tatt i bruk ny lagerhall for råvarer i fjor, men har rom for å vokse videre. Ifølge Tidens Krav har Gjøco en markedsandel på 13 prosent i Norge, men målet er 20 prosent.

– Nøkkelen er nok kombinasjonen av stort volum og kvalitet. Startkostnadene på første vare er så høye at vi må opp med volumet for å tjene penger. Jo flere enheter, dess lavere blir kostnaden per enhet, sier Rolf Tage Gjøen til avisen.

Totalproduksjonen er på fem millioner liter maling, fordelt på 650 forskjellige produkter. Det aller meste går til privatmarkedet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse
annonse